وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه خبر داد.

خزانه داری آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، الجزیره خبر داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «به دلیل حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین، ۱۰ فرد و ۶ نهاد در ایران و روسیه را تحریم کردیم.»

خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: «۳ شرکت از جمله خطوط هوایی ایران را جزو تحریم‌ها قرار دادیم و ۵ کشتی را جزء اموال ممنوعه طبقه‌بندی کردیم.»

خبرگزاری فرانسه هم پیشتر عنوان کرده بود: «بریتانیا تمام خدمات هوایی مستقیم به ایران را متوقف کرده است.»

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در سخنانی مدعی شد: «روسیه محوله‌های حاوی موشک‌های بالستیک ایرانی را دریافت کرده است.»

بلینکن ادعا کرد: «روسیه طی هفته‌های آتی از موشک‌های بالستیک ایران استفاده خواهد کرد و این موشک‌ها به روسیه قدرت و انعطاف بیشتری خواهد داد.»

این در حالی است که «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد ادعای ارسال موشک های بالستیک به روسیه اظهار داشت: همان گونه که بارها تاکید گردید، جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری های نظامی حمایت می کند.

کنعانی در این باره همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچ گاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت و گوهای دو جانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

وی افزود: رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین همچنان ثابت و بدون تغییر باقی مانده و تکرار ادعای ارسال موشک های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه های سیاسی برخی کشورهای غربی صورت می گیرد و کاملا بی اساس است.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: همکاری های نظامی متعارف جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه سابقه به مراتب قدیمی تری از تاریخ آغاز جنگ اوکراین دارد. این همکاری ها در چارچوب توافقات دو جانبه و مبتنی بر نُرم ها و حقوق بین الملل بوده و ارتباطی به بحران اوکراین ندارد.

کد خبر 880506
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    اعمال تحریم‌های جدید آمریکا درباره ایران و باز هم آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند. بدهی دولت وحشی آمریکا جنایتکار هم از ۳۵ هزار میلیارد دلار عبور کرد
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا جنایتکار علیه ایران همان نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، روسیه، دوحه وعمان بوده است.